- Kategoria: Aktualności
- środa, 16, grudzień 2020
- ptryb
- Odsłony: 355
- Kategoria: Aktualności
- poniedziałek, 30, listopad 2020
- ptryb
- Odsłony: 294
Ruszyła ogólnopolska kampania reklamowa, której celem jest popularyzacja jedzenia karpia ze względu na jego walory smakowe i zdrowotne.
Śledź ją na www.karpiujemy.pl
- Kategoria: Aktualności
- poniedziałek, 30, listopad 2020
- ptryb
- Odsłony: 517
Według ogólnopolskiego badania opinii publicznej przeprowadzonego w dniach 12-18 listopada 2020 r. przez pracownię IMAS International, na reprezentatywnej grupie osób decydujących w gospodarstwach domowych o zakupach spożywczych (n=964, CAWI), 87% polskich rodzin zamierza podać przynajmniej jedną potrawę rybną podczas Świąt Bożego Narodzenia. Najpopularniejsze ryby, które Polacy zamierzają kupić w tym roku do przygotowania Wieczerzy Wigilijnej to: karpie (62% wskazań, wśród osób które zakupią rybę na święta), śledzie (44% wskazań) i dorsze (27% wskazań). Inne popularne gatunki ryb, to: łososie, mintaje, miruny i pstrągi (na każdą z tych ryb wskazuje od 10 do 20% konsumentów). Karp jest podstawowym wyborem na Wigilię, niezależnie od grupy wiekowej — wskazuje na niego 69% najstarszych konsumentów (65 lat+), ale również 63% najmłodszych konsumentów dokonujących zakupy spożywcze (18-24 lata). Karp jest szczególnie popularny na Śląsku, w Małopolsce i Wielkopolsce oraz w Polsce Centralnej (łódzkie, mazowieckie). Jedynie w Polsce Północnej popularnością karpiowi dorównują śledzie.
Dla 48% potencjalnych nabywców karpi bardzo ważne jest, by pochodziły one z polskiej hodowli, dla kolejnych 34% konsumentów jest to raczej ważny aspekt zakupu. Jedynie 5% konsumentów deklaruje, że pochodzenia karpia nie ma dla niego żadnego znaczenia, 14% nie ma zdania w tej kwestii.